Title Image

Archief

Update van dag 2

Met dank aan Mario van Lieshout


Het was voor veel deelnemers een uitdagende dag. Was er gisteren nog keuzestress om de te varen baan, was er nu weer keuze stress over Ga ik wel of ga ik niet zeilen?’, ‘Waait het voor mij te hard of niet?’, ‘Als ik nu niet ga haal ik dan nog wel op tijd de finish?’.

Door de harde wind van vandaag en de voorspellingen voor morgen was de lol er voor een aantal deelnemers af, waardoor ze hebben besloten om te stoppen.
Een enkeling heeft helaas moeten opgeven i.v.m. materiele schade of (technische) problemen.

Er zitten momenteel nog 61 deelnemers in de wedstrijd.

Update van dag 1

Na een gezellige steigerkoffie, BBQ en palaver gisteren, zijn er vandaag 94 boten gestart.
Doordat niemand is begonnen met een rustperiode, was om 8 uur de Bataviahaven weer helemaal rustig.

Baan 5 is veruit de populairste baan.
Het rondje buitenom (baan 1) is door 7 deelnemers gekozen en, zoals het er nu voor staat, gaat 1 deelnemer voor de winst op baan 3.

Om diverse redenen hebben 6 deelnemers besloten om niet verder te gaan.

Met dank aan Ton ten Brinke

Tracking met iPhone

We hebben eerder een bericht gestuurd dat jullie een tracker uitgereikt krijgen, op disndag 24 september tussen 16:00 uur en 17:30 uur bij de koffiekraam. Dat staat nog steeds zo gepland. Daarnaast waarderen we het enorm als gebruikers van iPhones de Traccar App willen gebruiken. Gebruiksaanwijzingen kun je vinden in dit document: Instructie gebruik mobiel tracken v1.2 IOS

Nieuwe banen bekend

De nieuwe banen staan op de website, onder ‘Wedstrijdinformatie’en dan ‘banen’ in het hoofdmenu. Je kunt je dus alvast wat inleven in het evenement van dit jaar.

De banen zijn alleen licht gewijzigd omdat enkele boeien uit het IJsselmeer verwijderd zijn, die we vorig jaar nog gebruikten.

Nog heel eventjes

De inschrijving is 1 maart geopend en vlot van start gegaan. Al vóór het ontbijt waren de eerste veertig inschijvingen binnen. Lijkt dit je ook iets waar je graag aan meedoet? Check dan de wedstrijdbepalingen op de ‘wedstrijddocumenten’-pagina om te kijken of je voldoet aan de vereisten. Past het? Lekker inschrijven en dan zien we je graag bij de Schippersbriefing en aan de start.

Je kunt alvast voorbereiden: Wat is de SW waarde van jouw boot? Wat is de MMSI van jouw AIS transponder, als je die hebt? Wat is je kledingmaat, die we mogelijk nodig hebben voor een leuk aandenken aan je deelname?

Veel plezier alvast met alle voorbereidingen en voorpret!

Wedstrijdaankondiging en wedstrijdbepalingen

De nieuwe wedstrijdaankondiging en de wedstrijdbepalingen zijn in één document (hierna genoemd ‘WAB’) te vinden op de pagina van wedstrijddocumenten en hier te downloaden (V1.2)

In 2024 kun je direct via onze eigen website inschrijven via een speciaal menu dat op 1 maart zichtbaar wordt. Lees vooral de WAB goed door voordat je je inschrijft, om zeker te stellen dat je boot en jijzelf kunnen voldoen aan de bepalingen.

De WAB is door de jaren heen een lijvig document geworden, daar zijn we ons van bewust. Dat komt o.a. doordat het zich ontwikkelt door ervaringen, door evaluatie en vooral ook omdat diverse zaken uitgebreid uitgelegd en toegelicht worden.

Als je e.e.a. nóg beter wilt doorgronden én heb je wel zin in een gezellige avond met andere zeilers, dan kunnen we je aanraden gezellig naar de Schippersbriefing te komen in Restaurant NeXt in Lelystad op 12 april 2024 om 20:00 uur.

Logboek

In 2024 wordt het logboek weer belangrijker dan voorgaande jaren. Dat heeft ermee te maken dat we in een overgang zitten van trackermethoden. De kans dat we de informatie van het logboek hard nodig hebben is daarom groot.

Maar niet gevreesd: Afgelopen jaren kregen veel deelnemers strafplaatsen vanwege onjuist invullen van het logboek. We hebben maatregelen genomen dat het aantal deelnemers met strafplaatsen aanzienlijk kleiner zal zijn.